• Ekran dotykowy 4.3″ o dużej jasności
  • Wodoszczelność IP68
  • Obsługuje do 4 sensorów
  • Aluminiowy sensor

Elektroniczny system pomiaru zużycia paliwa

   Flowtrecs Wave jest urządzeniem pomiarowym wskazującym najistotniejsze parametry eksploatacyjne pojazdow lądowych, wodnych, powietrznych wyposażonych w silniki spalinowe benzynowe oraz wysokoprężne czyli silniki diesla. Zastowania sa szerokie i obejmuja miedzy innymi lodzie i jachty motorowe, lekkie samoloty, paralotnie, motocykle, agregaty prądotworcze, palniki olejowe itp.  Wskazywane parametry można sklasyfikowac w 2 grupach. Są to parametry bieżące jak zużycie paliwa, ekonomika zużycia, prędkość obrotowa, prędkość poruszania się, napięcie akumulatora oraz statystyczne jak średnie zużycie paliwa, średnia prędkość itd. Jest również dostępnych kilka dodatkowych funkcji jak alarm kotwiczny oraz MOB czyli tzw. czlowiek za burtą. Występuje w wielu konfiguracjach pozwalających na użycie go w większosci potencjalnych zastosowań, dla jednego silnika , dla 2 silników oraz silników diesla  dla mocy od 20 do 500KM. Wyposażony jest w jasny szklany ekran dotykowy zapewniający dobra czytelność wskazań w swietle słonecznym oraz niezawodne i trwale sensory pomiarowe wykonane ze stopów aluminium z wirnikem osadzonym w szafirowych łożyskach. Obudowa jest w pelni wodoszczelna IP68 co pozwala na pracę w każdych praktycznie warunkach pogodowych.

Dostępne funkcje:

1. Zużycie paliwa w  l/h
2. Całkowite zużycie paliwa
3. Wskaźnik ekonomiki zużycia paliwa  (ilość km na 1 l paliwa) 
4. Ilość paliwa  (pozostała w zbiorniku) 
5. Zasięg km 
6. Prędkość 
7. Napięcie 
8. Obrotomierz 
9. Czas 
10. Odległość   
11. MOB – Men Over Board czyli zapisywanie aktualnej pozycji
12. Wybór jednostek km/h,l  knots,l  knots,gal UK  knots,gal US
13. Licznik motogodzin
14. Parametry statystyczne: średnie zużycie paliwa, średnia prędkość itd.
15. Regulacja jasnosci ekranu

Parametry techniczne

1. Zasilanie  12-16VDC 
2. Pobór prądu  800mA 
3. Zakres pomiaru przepływ 0,5-200 l/h 
4. Błąd  pomiaru paliwa  < 5% 
5. Srednica przyłącza paliwa  (3/8″ dla S,M) (7/16″ dla L,XL,XXL,3XL)
6. Zakres temperatur pracy 0-45 C

Elementy składowe:

1. Dotykowy ekran LCD  4.3″
2. Sensor przepływu FS-40
3. Kabel Sensor-Ekran 5m
4. Instrukcja obsługi
5. Opaski zaciskowe

WAŻNE INFORMCJE (SILNIKI DIESLA)

W przypadku silników Diesla (z powrotem paliwa) wybór sensora wymaga podjęcia pewnych działań przez użytkownika. Musisz podać nam dane dotyczące wydajności pompy zasilającej silnik. Zużycie paliwa jest często znacznie niższe niż ilość paliwa przepływająca przez sensor paliwa. Najlepszym rozwiązaniem jest pomiar max. przepływu paliwa powracającego do zbiornika. (nadmiar paliwa). np.: silniki zużywające 50 l/h, pompują do zbiornika 100 l/h. W tym przypadku potrzebny jest czujnik na przepływ 150l/h (a nie 50l/h).

Odczyty obrotów mogą wymagać montażu dodatkowego czujnika Halla, który nie jest dołączony.
W zależności od stanu pomp zasilających i wtryskiwaczy silnika mogą być konieczne dodatkowe komponenty, takie jak zawór jednokierunkowy i tłumik. Są dostępne osobno.

Dostępne wersje:

  • SINGLE – 1 sensor do jednego silnika benzynowego
  • DUO – 2 sensory do 2 silników benzynowych
  • DIESEL – 2 sensory do 1 silnika Diesla (z powrotem paliwa)
  • DUO DIESEL – 4 sensory do 2 silników Diesla (z powrotem paliwa)

Uwaga – produkt występuje w kilku wersjach które róznia sie wielkością sensora:

S dla silników 20 – 60 KM ( 0.5 – 20 l/h ) ( 1.2 mm średnica wew.)

M dla silników 60 – 130 KM ( 1 – 40 l/h ) ( 2 mm średnica wew.)

L dla silników 130 – 250 KM ( 1.5 – 90 l/h ) ( 3 mm średnica wew.)

XL dla silników 250 – 350 KM ( 2 – 120 l/h )  ( 4 mm średnica wew.)

XXL dla silników 300 – 350 KM  (3 – 180 l/h )  ( 4.5 mm średnica wew.)

3XL dla silników 350 KM i więcej (5 – 300 l/h )  ( 6 mm średnica wew.)

Pozwala uzyskać znaczne oszczędnosci na paliwie!